تجهیزات عکاسی

نگاه شاپ برترین فروشگاه تجهیزات عکاسی

تجهیزات عکاسی

نگاه شاپ برترین فروشگاه تجهیزات عکاسی

۶ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معرفی لنز SIGMA 14-24MM F2.8 DG DN ART

نگاهی اجمالی به لنز Sigma 14-24mm F2.8

لنز Sigma 14-24mm F2.8 DG DN Art یک لنز زوم فوق العاده با زاویه دید عالی است که برای هر دو دوربین فول فریم سونی با مانت E-Mount و دوربین بدون آینه پاناسونیک با مانت L-Mount مناسب است. این لنز دارای حداکثر دیافراگم ثابت f / 2.8 در میان تمام لنز های زوم است و زاویه دید مشابه با لنزهای 31-21 میلیمیتر بر روی دوربین های APS-C را ارائه می‌دهد.

لنز Sigma 14-24mm F2.8 DG DN Art از 18 المان در 13 گروه استفاده می‌کند که شامل 5 المان SLD و یک المان FLD می‌شود و به دیافراگم 11 تیغه‌ایی مجهز است که Blur زیبایی در نقاطی که فوکوس نشده‌اند ایجاد می‌کند.حداقل میزان فوکوس این لنز  28 سانتیمتر است و دارای موتور فوکوس بسیار سریع و بی صداست. می‌توانید فوکوس دستی را به راحتی با آن انجام دهید و همچنین ساختار بدنه  لنز در برابر شرایط آب‌و‌هوایی نامناسب مقاوم است. قابلیت‌های Super Multi-Layer و Nano Porous در این لنز به کاهش flare و ghosting کمک می‌کند.

استفاده‌‌ی آسان

لنز سیگما برای نیکون SIGMA 14-24MM F2.8 DG DN ART

این لنز دارای وزن 795 گرمی و طول 13.1 سانتیمتری است و جزء لنزهای سنگین به حساب می‌آید. او از رقیب اصلی خود  Sony FE 16-35mm F2.8 GM حدود 100 گرم سنگین تر است. البته با تغییر فاصله کانونی طول لنز سونی تا 16 سانتیمتر می‌رسد اما در این لنز تغییری ایجاد نمی‌شود. شما این لنز را به راحتی می‌توانید برای دوربین های APS-C استفاده کنید اما در این صورت زاویه دیدی معادل 36-21 میلیمتر را به شما ارائه خواهد کرد. همانطور که در تصویر می‌بینیم این لنز انتخاب بسیار مناسبی برای دوربین های فول فریم حرفه‌ایی مانند Sony A7R IV  و دوربین هایی از این قبیل است.

از لحاظ داشتن ویژگی های لازم، این لنز تمام توقعات شما از یک لنز را بر آورده می‌کند اما ویژگی خاص این مدل بدنه‌ پوشیده از نوعی ترکیب روغن و آب است که از آن در برابر گرد و غبار و قطرات آب محافظت می‌کند.

تنها ویژگی نادیده گرفته شده در این مدل وجود لرزشگیر است که البته بیشتر رقبای آن نیز دارای لرزشگیر داخلی نیستند. از لحاظ تخصصی عدم وجود لرزشگیر برای لنز سوپرواید مشکل خاصی را ایجاد نمی‌کند زیرا عکاسان اکثر اوقات دوربین را بر روی سه‌پایه قرار می‌دهند.

معرفی لنز SIGMA 14-24MM F2.8 DG DN ART

کیفیت ساخت  لنز Sigma 14-24mm F2.8 فوق العاده است، بدنه‌ایی پلاستیکی و قسمت‌های فلزی بیرونی و ترکیبات TSC  در ساخت این لنز در نظر گرفته‌شده‌است. مانت این لنز از جنس برنج است که سیگما ادعا می‌کند مانتی با دوام تر از گذشته را ارائه کرده است. همچنین المان‌های اپتیکی از بهترین جنس شیشه و عدسی درست شده‌اند.

قابلیت فوکوس دستی و خودکار توسط  یک دکمه اکنون برای این لنز وجود دارد البته اگر بخواهید تمام مدت از فوکوس خودکار استفاده کنید بسیار آسان است و فقط لازم است استفاده صحیح از رینگ فوکوس بدانید زیرا فوکوس دستی یکی از مباحث تکنیکی در عکاسی و فیلمبرداری محسوب می‌شود. حلقه فوکوس به قدری بزرگ هست که به راحتی آن را تغییر دهید و از لحاظ دسترسی مشکلی نخواهید داشت.

وقتی از فوکوس خودکار سخنی به میان آید، لنز Sigma 14-24mm F2.8 DG DN Art خودنمایی می‌کند، فوکوس خودکار در این لنز خیلی سریع است و تقریبا 0.15 ثانیه طول می‌کشد تا بر روی سوژه انتخابی قفل کند.

معرفی لنز SIGMA 14-24MM F2.8 DG DN ART

فوکوس دستی و خودکار در لنز SIGMA 14-24MM F2.8

فوکوس دستی در شرایط نوری نامناسب نیز عملکرد خوبی دارد. همچنین وجود موتور فوکوس بیصدا این لنز را به یکی از لنز های مناسب برای  فیلمبرداری بدل می‌کند.

بر روی کیت لنز یک کاور ساده وجود دارد و همچینین هود مناسب برای این لنز در نظر گرفته شده است.

محدوده کانونی

زاویه دید در فاصله کانونی 14 میلیمتر حدود 114.2 درجه است و در فاصله 24 میلیمتر 84.1 درجه است.

محدوده کانونی SIGMA 14-24MM F2.8

محدوده کانونی در 14 میلیمتر

محدوده کانونی SIGMA 14-24MM F2.8

محدوده کانونی در 24 میلیمتر

Chromatic Aberrations

این اصطلاح برای خط‌های رنگی آبی و بنفش است که در اختلاف کنتراست خود را نشان می‌دهند. همانطور که می‌بینید این مشکل در این لنز ها به پایین ترین حد خود رسیده است.

                             معرفی لنز SIGMA 14-24MM F2.8 DG DN ART                           معرفی لنز SIGMA 14-24MM F2.8 DG DN ART

Vignetting

در بازترین حالت دیافراگم یعنی f/2.8 به دلیل اختلاف نور مرکز از گوشه ها ممکن است گوشه‌ی عکس هاله‌ایی از سیاهی بیافتد که با کم کردن دیافراگم به f/5.6 این مساله بر طرف می‌شود. این مشکل در لنزهای سری آرت به حد زیادی کاهش یافته است. میزان اعوجاج در 14 میلیمتر تا حدودی مشخص است اما در 24 میلیمتر اعوجاج نخواهیم داشت.

معرفی لنز SIGMA 14-24MM F2.8 DG DN ART
                                        عکاسی در نور کم با فاصله کانونی 14 میلیمتر

معرفی لنز SIGMA 14-24MM F2.8 DG DN ART

عکاسی در نور کم با فاصله کانونی 24 میلیمتر

میزان فلیر در نور مستقیم خورشید

لنز Sigma 14-24mm F2.8  هنگام عکس برداری در تابش مستقیم با دیافراگم f/16 و f/22 میزان Flare را به خوبی کنترل می‌کند اما کمی Flare  هنگام عکس برداری از خورشید طبیعی است.

عکاسی در نور خورشید با لنز SIGMA 14-24MM F2.8

عکاسی در نور خورشید با لنز SIGMA 14-24MM F2.8

Macro

لنز  Sigma 14-24mm F2.8 ادعا نمی‌کند که لنزی مناسب عکاسی ماکرو است زیرا حداقل نزدیکی به سوژه معادل 28 سانتیمتر است. مثال پایین به خوبی به شما نشان می‌دهد تا چه میزان می‌توانید به سوژه خود نزدیک شوید.

لنز SIGMA 14-24MM F2.8 DG DN ART

Bokeh

بوکه به قسمتهای خارج از منطقه فوکوس شده گفته می‌شود که به صورت مات اما همراه با زیبایی بصری هستند. بوکه ویژگی کیفی است که در عکس هایی که با این لنز گرفته شده اند نیز وجود دارد. Sigma 14-24mm F2.8 دارای دیافراگم iris با 11 تیغه ی گرد است که بوکه های فوق العاده‌ایی به شما می‌دهد. بدون اغراق لنزهای در این رنج چنین بوکه های فوق‌العاده ایی را ارائه نمی کنند اما در هر صورت ما نمونه ای برای مقایسه قرار داده اییم.

میزان بوکه در لنز SIGMA 14-24MM F2.8

منبع متن سایت: photography blog

برای اطلاع از جزئیات محصول اینجا کلیک کنید.

  • نگاه شاپ
  • ۰
  • ۰

بررسی لنز Sigma 14-24mm f/2.8

بسیاری از عکاسان احتمالاً لنز زوم 70-24 میلی متر (فول فریم) با دیافراگم f / 2.8 یا زوم استاندارد 105-24 میلی متر f / 4 را به عنوان اولین لنز زوم خود خریداری می‌کنند و بهترین لنز را لنز زوم تله 200-70  میلی متر f / 2.8 یا f / 4  می‌دانند. معمولا پس از تجربه عکاسی با آن لنزها نیاز به لنز واید برای داشتن گستره دید بیشتر به وجود خواهد آمد البته این مساله به رشته‌ی تخصصی آنها در عکاسی نیز ارتباط مستقیم دارد. معمولاً در این حالت انتخابشان لنز 35-16 میلی متر با دیافراگم f / 2.8 یا f / 4 است، اما همیشه انتخاب‌های بهتری نیز وجود دارد.  افرادی که این نوع لنز را نیاز دارند حتما باید نگاهی به Sigma 14-24 mm f / 2.8 DG HSM Art بیاندازند. زیرا زاویه‌ای حتی گسترده‌تر و   روشنایی(brightness) بالاتری دارد.

به گفته‌ی سیگما، لنز Sigma 14-24mm f/2.8 لنزی فوق العاده با روشنایی بالا و با زاویه دید گسترده است که ویژگی مقامت در برابر گرد و غبار و قطرات آب آن را منحصر به فرد می‌کند. در نقاط کانونی متفاوت، بالاترین کیفیت را ارائه می‌دهد و کم ترین اعوجاج را خواهد داشت. این لنز همچنین دارای چندین ویژگی قابل توجه است که  در ادامه به آنها می‌پردازیم.

ساختمان لنز Sigma 14-24mm f/2.8

بدنه لنز سیگما 24-14 برای کانن

لنزهای سری Art سیگما شعار خود را دارد: ابتدا کیفیت اپتیکال. بدیهی است که شما این کیفیت را در لنزهای کوچک دریافت نمی‌کنید بنابراین Sigma 14mm F1.8 DG HSM Art یک لنز بزرگ و سنگین است. این لنز دارای یک حلقه فوکوس واید در جلو و یک حلقه بزرگنمایی تقریباً یکسان در پشت است. صفحه نمایش با قابلیت تنظیم فاصله‌ی آن، این روزها یک ویژگی منحصر به فرد به حساب می‌آید.

لنز دکمه‌ایی دارد که بتوان آن را از فوکوس خودکار به فوکوس دستی تغییر داد. در طراحی این لنز Sigma  از سه المان FLD  و سه المان SLD و سه المان آسفریکال و یک المان آسفریکال بزرگ به هدف گرفتن بهترین خروجی از دوربین‌های 50 مگاپیکسلی تعبیه شده است.

علاوه بر این، قدرت تصحیح المان هایی مثل FLD و SLD و همچنین وجود یک المان آسفریکال، در ترکیب با سایر المان‌ه ، تضمین می‌کند که اعوجاج به کمتر از 1٪ برسد. در حین طراحی و توسعه لنزها، سیگما با کمک شبیه سازی توانسته است Flare لنز و سیاهی اطراف عکس ها را به حداقل برساند. همه این عوامل در کنار هم عملکرد بسیار عالی یک لنز با  زاویه دید ultra-wide-angle  را تضمین می‌کنند.

 لنز سیگما 24-14 برای کانن

لنز Sigma 14-24 mm ضد گرد و غبار و ضد آب ( البته قطرات آب) است. از جمله موارد دیگر، مانت، فوکوس و حقله زوم با یک مهر و موم مخصوصی در کنار هم قرار گرفته است تا بتوان از این لنز در همه شرایط آب و هوایی استفاده کرد. المان‌های جلویی لنز با یک پوشش آب و روغن خاص درست شده است که از لنز محافظت می‌کند و تمیز کردن آن را آسان می‌سازد. این لنز ساخته شده است تا در هر شرایطی مورد استفاده قرار گیرد. برای جلوگیری از گرد و غبار و رطوبت به آن، در سراسر لنز واشرهای مخصوصی تعبیه شده‌است.

فوکوس خودکار در لنز Sigma 14-24mm f/2.8

فوکوس خودکار در لنزهایی با این ویژگی‌ها از نظر منطقی سریع و دقیق است، اما ممکن است در بعضی از لنزهای سنگین هنوز این مشکل وجود داشته باشد. در ترکیب با آداپتور MC-11 ، این لنز می‌تواند در دوربین‌های سونی A7 و A9 استفاده شود و به دلیل وجود فوکوس روی سنسور مشکلی برای فوکوس کردن به وجود نخواهد آمد. اگر مشکلی درآن را با دوربین SLR مشاهده کردید، می توانید آن را از طریق  USB dock تنظیم کنید.

 میزان VIGNETTING و FLARE در لنز Sigma 14-24mm f/2.8

 با توجه به بسیاری از لنزهای مدرن، امروزه به منظور کاهش هزینه‌ها و کاهش وزن، توجه زیادی به جلوگیری تیره شدن اطراف عکس یا اصطلاحا (vignetting) صورت نمی‌گیرد. در اصل باید میزان (vignetting) در لنزها محاسبه شود زیرا میزان دامنه داینامیکی در اطراف عکس بسیار مهم است. در لنز Sigma 14-24 mm F2.8 این مشکل وجود ندارد. به نظر می‌رسد این لنز برای داشتن بهترین خروجی رنگی طراحی شده است و نیازی به حذف و تصحیح انواع خطاها  با نرم افزار نیست. این مساله ابعاد و وزن لنز را بیشتر برایمان توجیه می‌کند.

میزان اعوجاج در لنز Sigma 14-24mm f/2.8

اعوجاج در عکس‌های JPEG به صورت خودکار اصلاح می‌شود. دامنه اعوجاج در عکس‌های JPEG حدود 0.6 الی 0.9% است. البته در فرمت RAW ممکن است الگوهای متفاوتی وجود داشته باشد. در فاصله کانونی 17 میلیمتر و کمتر از آن اعوجاج از 1%  بیشتر است اما در فاصله کانونی‌های بالاتر اعوجاج در عکس کمتر از 1% خواهد بود.

نکته جالب در مورد این ویژگی این است که در فاصله‌ای میان  14 تا 20 میلی‌متر، باید نقطه‌ایی وجود داشته باشد که لنزها تقریباً خنثی باشند. این خبری خوب برای عکاسان معماریکه لنز سوپر واید دارند، است و در فاصله کانونی 17 میلیمتر عکسی بدون اعوجاج خواهند داشت. در عکس‌های RAW و jpeg ها، اعوجاج کم است، بنابراین در برنامه‌های ادیت عکس این میزان نشان داده نمی‌شود. و این به نوبه خود کیفیت بهتر تصویر را تضمین می‌کند. 

کیفیت عکس لنز Sigma 14-24mm f/2.8

وضوح تصویریا همان  میزان شارپ بودن در لنز Sigma 14-24 mm F2.8 -بخصوص در حالت زاویه دید وسیع- بسیار بالا است. لنزهای تله زوم از سال 1969 توسط نیکون ارائه شد اما لنزهای با زاویه دید وسیع(wide-angle zooms) اختراع جدید است.

دیافراگم در بازترین حالتش به شما عکسی با وضوح بسیار بالا می‌دهد، پایین آوردن دیافراگم به f/5.6  یا f/8  به دلیل کم کردن عمق میدان کمی از کیفیت تصویر می‌کاهد در f/11  نیز کمی افت کیفیت خواهیم داشت.

عکس با فرمت RAW قابلیت اصطلاح را خواهد داشت. این افت کیفیت در دوربین های Canon 5DS R قابلیت تصحیح توسط خود دوربین را خواهند داشت فقط کافیست (diffraction correction) را روشن کنید، سپس خواهید دید میزان وضوح و شارپنس در بالاترین حد خود قرار می‌گیرد.

در این لنز سیگما شما در هر حالتی از دیافراگم عکس‌های شارپی به دست می‌آورید و کم کردن دیافراگم عمق میدانتان را کم می‌کند اما وضوح تصویر را پایین نمی‌آورد.

لنز سیگما 24-14 برای کانن

ثبات تصویر در لنز Sigma 14-24mm f/2.8

لنز Sigma 14-24 mm F2.8 از قابلیت تثبیت عکس برخوردار نیست اگر این ویژگی برایتان خیلی مهم است باید از لنز Canon EF استفاده کنید. البته اگر این لنز را بر روی دوربین Canon EOS 5DS  یا دوربین 5D Mark IV بگذارید نهایتا دستتان وزن دو کیلو را تحمل می‌کند که وزنی نیست که در آن لرزش خاصی ایجاد بشود. همچنین عکاسان طبیعت ترجیح می‌دهند دوربین خود را بر روی سه پایه بگذارند اما اگر این مساله واقعا برایتان حیاتی است تنها راه این است که برای دوربین کانن خود از لنزهای داری مانت EF استفاده کنید و این لنز را برای دوربین‌های Sony A7 یا A9 که بدنه آنها قابلیت تثبیت عکس را دارد استفاده کنید.

 برای اطلاع این جزئیات محصول اینجا کلیک کنید.

  • نگاه شاپ
  • ۰
  • ۰

بررسی دوربین بلک مجیک| Pocket Cinema Camera 6k S35 EF Mount

دوربین بلک مجیک

بلک مجیک دوربین جدید خودش با نام Pocket Cinema Camera 6k را به تازگی منتشر کرده است. برای این دوربین مانت الکترونیکی EF کانن استفاده شده است و این به این معنی است که از لنز های کانن اتوماتیک نیز می‌توانید بر روی این دوربین استفاده کنید.

مشخصات کلیدی

  • دارای مانت EF کانن
  • استفاده از سنسور HDR با سایز سوپر35
  • قابلیت فیلمبرداری 6K در سایز 6134×3456 تا 50 فریم بر ثانیه
  • ایزو اولیه 400& 3,200 تا25,600

دوربین بلک مجیک

نوع سنسور در این دوربین بلک مجیک  6K S35 23.10mm x 12.99 است که رزولوشن 6144×3456  را به ما می‌دهد. هنگامی که با کیفیت 6K فیلمبرداری می‌کنید و از تمام سطح سنسور استفاده می‌کنید فاکتور کراپ 1.558x خواهد بود.

اندازه سنسور بلک مجیک

در تصویر بالا می‌توانید تفاوت سایز سنسور را در مقایسه با BMPCC 4K ببینید.

ایزوی دوربین بلک مجیک

دامنه داینامیکی این دوربین بلک مجیک 13 stops نوری است. این دوربین مانند دوربین نسل قبل خود دارای ایزو 400 و 3200 است. هنگامی که ایزو روی 100 و 1000 است ایزوی عمومی 400 به عنوان ایزوی اولیه و مرجع استفاده می‌شود. ایزوی 1,250 تا 25,600 ایزوی اولیه 3,200 را به عنوان ایزوی مرجع در نظر می‌گیرد.  پیشنهاد می‌شود یک استاپ دیافراگم را کم تر کنید تا بتوانید ایزوی  1,250 را انتخاب کنید در این صورت شما تصویر شفاف تری خواهید داشت.

دامنه داینامیکی بلک مجیک

نکته جالب این است که هر دو دوربین بلک مجیک دامنه داینامیکی یکسانی دارند اما جایگاهی که به هر استاپ در دامنه داینامیکی اختصاص داده شده است یکسان نیست. با توجه به تصاویر بالا ورژن 6K در کنترل هایلایت ها در تصویر بهتر عمل خواهد کرد.

  • نگاه شاپ
  • ۰
  • ۰

Sony A6600

نقد و بررسی دوربین Sony a6600

بدنه و طراحی دوربین: بدنه دوربین Sony a6600 مقاوم در برابر آب و هوا با ارگونومی پیشرفته

دوربین Sony a6600 به عنوان پرچمدار دوربین‌های APS-C تعادل بهتری دارد و دکمه‌های آن قابل تنظیم است. هر چند این دوربین از لحاظ ظاهری شبیه به مدل a6400 و a6500 است اما دکمه‌ها‌ی سفارشی جدید او را از لحاظ ارگونومی از دیگر دوربین‌ها متمایز می‌کند و گریپ اضافه شده احساس بهتری هنگام در دست گرفتن ایجاد می‌کند. صفحه 3 اینچی آن که دارای 921 هزار نقطه است به صورت 180 درجه به بالا می‌چرخد و حدود 75 درجه به پایین که می‌توان از آن برای حالت سلفی استفاده کرد. منظره‌یاب XGA OLED EVF با 2.36M نقطه و بزرگنمایی 0.7x برای این مدل در نظرگرفته شده‌است.

دوربین Sony a6600 در برابر گردو غبار و رطوبت مقام است، جلو و پشت بدنه از آلیاژ منیزنیم درست شده‌است. به صورت کلی وزن این دوربین با توجه به اضافه شدن باتری سری Z که نسبت به باتری‌های دیگر 503 گرم بیشتر است، سنگین تر است. دوربین دارای یک جای کارت SD/MSDuo است که از UHS-I پشتیبانی می‌کند.  طول دوربین 120 میلیمتر و  عرض آن 66.9 میلیمتراست و ارتفاع آن نیز حدودا 69.3 میلیمتر است.

Sony A6600

سنسور عکس و قابلیت‌های عکس‌برداری: دوربین 24 مگاپیکسلی به همراه سنسور بهبود یافته APS-C

در حالی که دوربین Sony a6600 دوربین 24 مگاپیکسلی به همراه APS-C Exmor CMOS به همراه پردازشگر Bionz چیز جدیدی نیست اما سنسور در این دوربین رفتار جدیدی دارد. دامنه‌ایی که سنسور بدون نویز عکسبرداری می‌کند 32000-100 است این درحالی است که این عدد برای دوربین a6500 نهایتا 25,600 بود. به علاوه پردازش عکس‌های این دوربین قبل از گرفتن خروجی 14 بیتی، 16 بیت است این باعث می‌شود که در عکس‌های این دوربین جزئیات بیشتری مثل سایه‌ها و توناژ رنگ‌ها ثبت شود. البته این ویژگی بیشتر در چاپ خود را نشان می‌دهد و نمایشگرها محدودیت‌هایی دارند که این تفاوت را برای ما چندان بزرگ نمایی نمی‌کند.

دوربین همچنین قابلیت فوکوس و شاتر لمسی دارد. برای تثبیت تصویر 5 محوری SteadyShot را دارد. این قابلیت پیشتر در a6500 وجود داشت اما در a6400 وجود ندارد. این ثبات در 5 نقطه تصحیح می‌شود که هنگامی که دوربین به لنز OSS مجهز است،  لنز در دو محور عکس را تصحیح می‌کند و دوربین در سه محور و نهایتا لرزش‌ها و تاری‌ها بر طرف می‌شود.

Sony A6600

عملکرد و فوکوس خودکار: Real-time tracking و پوشش 84 درصدی و حتی بیشتر فریم

دوربین Sony a6600 به سرعتش معروف است و میزان سرعت دوربین با قابلیت فوکوس خودکار و عملکرد کلی سنجیده می‌شود. این دوربین داری سیستم فوکوس خودکار 4D Focus hybrid  و دارای فوکوس فازی 425 است و تشخیص کنتراست 425 نطقه ای است. و نقاط فوکوس خودکار حدود 84 درصد از قاب عکس را پوشش می‌دهد که باعث می‌شود راحت‌تر اشیا و سوژه‌های در حال حرکت را ردیابی کند. با این نوع فوکوسی که دوربین  a6600 دارد سونی اعلام کرده است که می‌تواند در کمتر از 0.02  ثانیه فوکوس انجام دهد. این دوربین همچنین در نور کم به خوبی فوکوس انجام می‌دهد.

هنگامی که از فوکوس خودکار سخن می‌گوییم مشخصات کافی نیست امکانات نیز باید در نظر گرفت. دوربین Sony a6600 داری قابلیت ردیابی آنی real-time tracking و فوکوس چشم آنی real-time eye است و همچنین به غیر از فوکوس چشم انسان از قابلیت فوکوس چشم حیوان نیزدر منو قرار داده شده است.  جالب است بدانید این قابلیت به صورت اختصاصی برای فوکوس کردن چشم حیواناتی چون سگ و گربه و حیواناتی از این خانواده در نظر گرفته شده است و حتی می‌توانید در دوربین تعریف کنید که کدام چشم را به دیگری ترجیح می‌دهید.

حالا به قابلیت عکاسی پی‌در‌پی که قدرتش را از پردازشگر جدید Bionz X می‌گیرد نظرتان را جلب می‌کنم این پردازشگر حدود 1.9 برابر نسبت به دوربین a6500 در پردازش اطلاعات سریع‌تر است. اکنون این دوربین همانند دوربین های سری a6XXX می‌تواند در حالت عکاسی پی‌درپی 11 فریم بر ثانیه به همراه فوکوس AF/AE عکاسی کند.

پورت ها و قدرت شارژ:

دوربین Sony a6600 دارای جایگاه کارت SD/MSDuo است، که بجای UHS-II، از UHS-I پشتیبانی می‌کند. به غیر از جایگاه میکروفون و هدفون دوربین همچنین از پورت های Micro HDMI های (Type D) و( USB 2.0 (Micro-B پشتیبانی می‌کند. به غیر از اتصال به وای فای، به NFC و Bluetooth نیز دسترسی دارید.

میزان شارژ این دوربین نسبت به بقیه متفاوت است چرا که از باتری جدید لیتیوم یون NP-FZ100 استفاده می‌کند. این باتری میزان شارژی ارائه می‌کند که 810 عکس را در یک بار شارژ کردن به ما می‌دهد، که تقریبا عمر 2.2 برابر بیشتر از باتری دوربین های A6400 و A6500 که سری w هستند، دارد.

سونی a6600 در مقابل a6500 و a6400

نکته‌ی قابل توجه این است که دوربین Sony a6600  چه چیزهای جدیدی نسبت به این دو مدل ارائه می‌کند، در این مقایسه ایزو توسعه یافته تا 102,000 در مقایسه با 51,200 خودنمایی می‌کند. سیستم فوکوس خودکار نیز بهبود یافته و قابلیت های ردیابی در لحظه و فوکوس چشمی در لحظه و فوکوس چشمی حیوانات اضافه شده است.

اگر ویژگی‌های ویدیویی را در نظر بگیریم 6600 قابلیت HLG video دارد در صورتی که بقیه ندارد و اگر طراحی بدنه را در نظر بگیریم 6600 قابلیت چرخش ویو فاندر را در سطح گسترده تری نسبت به این دو مدل ارائه می‌کند، به علاوه صفحه نمایش لمسی و جایگاه هدفون دارد.

 

  • نگاه شاپ
  • ۰
  • ۰

قابلیت‌های ریکوردر زوم F8n

در این مقاله کاربری و ویژگی‌های خاص ریکوردر زوم F8n را با شرح دقیق جزئیات استفاده و اتصالات آن را بیان می‌کنیم شما همچنین می‌توانید اطلاعات مربوط به ریکوردرهای حرفه‌ای را در سایت نگاه شاپ ببینید.

ریکوردر زوم

محدودکننده ترکیبی پیشرفته برای پیش‌بینی و جلوگیری از قطع شدن

ریکوردر زوم F8n مجهز به محدودکننده‌های ترکیبی Advanced Look-Ahead است که بدون توجه به آنچه هنگام صدابرداری برایتان پیش خواهد آمد، از صداها محافظت می‌کند. با اضافه شدن قابلیت تأخیر 1/1000 ثانیه، محدودکننده‌ها زمان را پیش بینی می‌کنند تا قبل از ثبت، قطع شوند. محدودیت برای هر 8 کانال به طور هم زمان با وضوح کامل اعمال می‌شود.

ریکوردر زوم

آمپلی‌فایر میکروفون

ریکوردر F8n داری سطح نویز پایین (−127 dBu EIN) و سطح دریافت بالا (حداکثر 75 دسی بل) است. سطح Mic / line برای ورودی های XLR و TRS قابل انتخاب است.

ریکوردر زوم F8n

بزرگنمایی AutoMix

دستیار جدید خود برای ادیت صدا Zoom AutoMix  را ملاقات کنید. این نرم افزار هوشمند به طور خودکار سطوح صدای شما را تنظیم می‌کند تا میزان صدای محیط را کاهش دهد، بنابراین می‌توانید بر روی آنچه که واقعاً مهم است تمرکز کنید – گرفتن یک ترکیب خوب و متعادل.

ریکوردر زوم F8n

وضعیت Art Time Code

ریکوردر F8n از یک نوسانگر کریستالی جبران کننده شده دما (TCXO) استفاده می‌کند که کد زمانی را با دقت 0.2 ppm تولید می‌کند و این همگام‌سازی صوتی و تصویری را امکان‌پذیر می‌کند. هنگام خاموش شدن، F8n تا 0.2 ppm دقت را حفظ می‌کند. کد زمانی I / O برای اتصالات BNC ارائه می‌شود.

ریکوردر زوم F8n

ضبط همزمان

ریکوردر F8n می‌تواند صدا را به طور همزمان روی SD کارت و کامپیوتر از طریق USB  ضبط کند. این قابلیت برای پخش زنده و برای بک آپ گرفتن فایل ها در نظر گرفته شده‌است یعنی می‌توانید هنگام ضبط، به راحتی از فایل‌های خود بک آپ تهیه کرده و به صورت زنده پخش کنید.

با خیال راحت صداهای مورد نیازتان را ضبط کنید

ضبط دو کارت SD

ضبط همزمان بر روی دو کارت SD / SDHC / SDXC، تا حداکثر 512 گیگابایت و امکان ضبط اضافی وجود دارد.

سه منبع تغذیه

اتصال 4 پین Hirose امکان استفاده از بسته‌های باتری خارجی 9-18 ولت DC را فراهم می‌آورد. همچنین می‌توان شارژ مورد نیاز را با 8 باتری AA یا آداپتور AD-19 AC که در کیت دستگاه وجود دارد، تأمین کرد. ریکوردر F8n می‌تواند منابع تغذیه را در سطح ولتاژ تعریف شده توسط کاربر برای ضبط بدون وقفه سوئیچ کند.

ضبط دو کاناله

حالت ضبط دو کانال F8n به شما امکان می‌دهد با تغییر مود صدابرداری و تبدیل کردن ورودی 1-4 به 5-8، با اطمینان خاطر صدا ها را ضبط کنید. صداها را می‌توان به طور مستقل کنترل کرد و شما تایین کنید کدام صدا دریافت یا محدودیت کمتر و بیشتری داشته باشد و حالت های دیگر..

پیش ضبط

عملکرد پیش ضبط به شما امکان می‌دهد تا قبل از زدن دکمه RECORD حداکثر 6 ثانیه صدا را ضبط کنید.

نظارت بر صدای بلندتر، واضح تر و شفاف تر

نظارت برحجم صدای بالاتر، وضوح و شفافیت بیشتر از نکاتی است که برای ضبط صدا بسیار مهم هستند. به همین دلیل به روزرسانی در پردازش هدفون ریکوردر F8n برای حداکثر رساندن هر سه مورد انجام شده است. حالت دریافت دیجیتالی به منظور به حداقل رساندن صدای اضافه‌ی محیط اضافه شده‌است ، که باعث می‌شود صدای با کیفیت پایین فیلتر شود و خروجی با کیفیتی به ما بدهد.

سیگنال‌ها را می‌توان آزادانه به کانال‌های هدفون سمت چپ یا راست هدایت کرد. علاوه بر این، می‌توان خروجی هدفون را به حالت مونو تغییر داد. همچنین می‌توانید صدای هشدار هدفون را در برای باخبر کردن شما از کم شدن باتری، شروع صدابرداری، قطع شدن صدا برداری و خطاهای احتمالی هنگام ضبط، روشن کنید.

کنترل بی‌سیم Ios

برنامه کنترل  Zoom F8 برای سیستم عامل IOS  تعبیه شده است که با استفاده از پروتکل Bluetooth LE ریکوردر شما را از راه دور از طریق iPhone یا iPad می‌تواند کنترل کند. از کاربردهای این اپلیکیشن می‌توان به قابلیت ترکیب کردن صداها بایکدیگر و فید(fade) کردن صدا اشاره کرد. همچنین سطح ورودی، کد زمان فعلی و وضعیت باتری را کنترل می‌کند. پس از اتمام، حتی می‌توانید اطلاعات مربوط به فایل ها و سایر اطلاعات را مستقیماً در دستگاه iOS خود داشته باشید.

کنترل صدای زوم F

کنترل صدای زوم F-Control FRC-8 سطح کنترلی است که هیچ دستگاه ضبط صدایی بدون آن کامل نیست. F-Control با ظاهری ساده و کابری آسان اش برای شما طراحی شده است تا باخیال راحت بر کار خود تسلط داشته باشید. F-Control خود را با برنامه Zoom F8 Control  متصل کنید تا iPhone یا iPad خود را به یک مانیتور در مقیاس بزرگ برای خواندن آسان صداها تبدیل کنید.

نرم افزار

فرمت فایل ها ، وضوح صدا و بیت ریت

صداهای ریکوردر F8n در قالب‌های WAV سازگار با BWF با وضوح 24 بیت و با بیت ریت تا 192 کیلوهرتز ثبت می‌شود. هنگام ضبط فایل ها با فرمت MP3 ، می‌توانید نرخ بیت 128 ، 192 یا 320 کیلوبیت بر ثانیه را انتخاب کنید.

اطلاعات صدا

اطلاعات کامل صدا ها از جمله نام صدا، نام صحنه، یادداشت ها و موارد دیگر در دستگاه در دسترس است. شما می‌توانید از طریق گوشی یا تبلت ، توسط برنامه Zoom F8 Control به ریکوردر خود متصل شوید و اطلاعات را به صورت دستی تغییر دهید.

پردازش

ریکوردر F8n به ویژگی انعطاف‌پذیری در تغییر سیگنال ها از همه ورودی ها به همه خروجی ها برخوردار است. علاوه بر محدود کننده‌های پیشرفته، F8n همچنین صدا های اضافی مثل صدای باد یا هر گونه نویزی را فیلتر می‌کند، و می‌تواند فازهای مختلف را تغییر دهد، تأخیر ورودی و خروجی نیز به راحتی انجام می‌شود.

صدای 360 درجه

با دارا بودن قابلیت ضبط صدای 360 درجه ریکوردر F8n به یکی از ملزومات مهندسین آینده بدل خواهد شد. با مود Ambisonics می‌توانید به صفر تا صد صدا و تنظیماتش و پارامترهای صفحه نمایش دسترسی داشته باشید.

تیم مجازی فوق العاده

برای داشتن صدای مجازی 360 درجه، دستگاه خود را به میکروفون Sennheiser AMBEO متصل کنید، این قابلیت برای منعطف بودن و پشتیبانی از دو فایل با کیفیت، در نظر گرفته شده‌است.  این ترکیب به شما امکان می‌دهد با کیفیت عالی صدایی 360 درجه در هر کجا و در هر زمانی ضبط کنید.

نگاهی به بخش‌های ریکوردرF8n

ریکوردر زوم F8n

A) نمایش: صفحه نمایش پیشرفته 2.4 اینچی و تک رنگ باعث می‌شود حتی در نور کم اطلاعات مربوط به صدا را مشاهده کنید.

B) دکمه میکروفون: ریکوردر F8n دارای یک میکروفن داخلی برای ضبط نظرات و همچنین امکان خروجی سیگنال تون صداها با فرکانس متغیر است.

C) کنترل جابه‌جایی: کنترل پنل این دستگاه امکان قطع و وصل کردن صدابرداری جلو و عقب زدن و فشار دادن دکمه ضبط را فراهم می‌کند.

D) کنترل ورودی: هر ورودی آمپلی فایر مخصوص به خود را دارد که دارای پیش فرض داخلی و قابلیت تنظیم دستی در 6 سطح را دارد.

ریکوردر زوم F8n

E) پورت USB: درگاه USB امکان بروزرسانی سیستم عامل ، انتقال فایل ها را فراهم می‌کند و به F8n اجازه می‌دهد تا به عنوان یک USB با 8 رابط صوتی داخلی و 4 رابط صوتی خارجی که تا بیت ریت 96kHz کار می‌کند ، استفاده شود.

F) ورودی‌ها: ریکوردر F8n دارای 8 ورودی مجزا با قفل اتصال دهنده‌های کمبو Neutrik XLR / TRS، به شما امکان می‌دهد تا هر میکروفون، پکیج بی سیم یا دستگاهی که می‌خواید همزمان وصل کنید را در دسترس داشته باشید. هر ورودی نیز قابلیت اتصال به دوربین را دارد.

G) دو جای کارت: ضبط روی دو کارت SD / SDHC / SDXC، حداکثر تا 512 گیگابایت، به طور همزمان، به شما امکان می‌دهد فوراً از سیستم بک‌آپ گیری یا تقسیم صداها بین دو کارت استفاده کنید.

ریکوردر زوم F8n

H) جک هدفون(HEADPHONE JACK): جک هدفون 1/4 اینچی دستگاه نیز دارای کنترل صدای اختصاصی است.

I) خروجی‌های اصلی: F8n چهار خروجی را ارائه می‌دهد، دو خروجی اصلی (در جکهای متعادل TA3 mini-XLR) برای اتصال به میکسرهای خارجی و دستگاههای پردازشی. و دو Sub Outs (در یک مینی جک استریوی غیر متعادل 1/8 اینچی) برای اتصال به یک دوربین. ریکوردر F8n همچنین یک خروجی قابل انتخاب +4 dBu را فراهم می‌کند.

ریکوردر زوم F8n

J) پاورDC Power: در ریکوردر F8nمی‌توان از منبع تغذیه خارجی 9-18 ولت DC استفاده کرد

K) ورودی و خروجی زمانی(IN / OUT CODE TIME): کد زمانی را می‌توان در داخل تولید کرد یا از یک مولد کد زمانی خارجی استفاده نمود

L) وجود 10 پین اتصال به میکروفون: کانکتور اختصاصی 10 پین استفاده از کپسول ده‌تایی میکروفون ر برایمان امکان پذیر می‌کند، همچنین امکان اتصال کابل های اختیاری برای کنترل از راه دور وجود دارد.

  • نگاه شاپ
  • ۰
  • ۰

Sony a7R IV دوربین نسل چهارم شرکت سونی است؛ این دوربین بدون آینه، فول فریم و با وضوح فوق العاده بالا است. در پشت این دوربین از یک سنسور CMOS 61 مگاپیکسلی استفاده شده است که از سال 2015 این اولین سنسور جدید در دوربین های سری R است.

تراشه (CHIP) جدید قابلیت شناسایی 567 نقطه بر روی سنسور دارد که 99.7 درصد ارتفاع سنسور و 74 درصد عرض آن‌را می‌پوشاند. این به این معنی است که به دلیل دامنه گسترده پوشش سنسور، عمق سطح فوکوس بیشتری داریم.

این دوربین از همان پردازشگر Bionz X مشابه با مدل  Sony a7R III استفاده می‌کند. سونی از قبل می‌دانست به تکنولوژی سنسور 61 مگاپیکسلی دست خواهد یافت، بنابراین تراشه ها (CHIPS) را بر  اساس این پیش بینی طراحی کرده است.

Sony a7R IV علاوه بر داشتن نقاط AF بیشتر نسبت به مدل قبلی، حالت ردیابی tracking modes بهتری دارد. اکنون وقتی که دکمه شاتر را تا نیمه فشار می‌دهید، دوربین اشیاء را ردیابی می‌کند،  این اشیاء می‌تواند چشم‌ها، چهره‌ها یا اشخاصی باشند که خودتان انتخاب کرده اید. اینکار را در عکاسی پی‌در‌پی 10 فریم بر ثانیه (10 fps) یا در هنگام تصویربرداری نیز انجام می‌دهد. دوربین Sony a7R IV علاوه بر افراد، حیوانات را هم می‌تواند شناسایی کند.

چگونه Sony a7R IV هنگام فوکوس، دریچه دیافراگم را کنترل می‌کند؟  حالت اولویت فوکوس (Focus Priority ) جدید، دوربین را قادر می‌سازد که با باز بودن دریچه دیافراگم، فوکوس را انجام دهد. این مساله زمانی که با دریچه باز دیافراگم در شرایط نور کم تصویربرداری می‌کنیم خودش را نشان می‌دهد که در صورت نداشتن این قابلیت مشکلاتی برای تصویربرداری بوجود می‌آمد.

حالت عکاسی چندگانه Multi-shot mode در دوربین Sony a7R IV

Sony a7R IV بر مبنای حالت عکاسی چندگانه با وضوح بالا ساخته شده است که در مدل قبلی هم وجود داشت. جدیدترین نسخه این حالت، می‌تواند تا 16 عکس را پشت سر هم بگیرد. این حالت، هر بار سنسور را 1/2 پیکسل حرکت می‌­دهد و تأثیر اش این است که چهار گروه از عکس های چهار تایی را پشت سر هم می‌گیرد: چهار عکس برای پرکردن اثر رنگی که از الگوی فیلتر رنگ بایر باقی مانده است و این به افزایش وضوح کلی کمک می‌کند. این به معنای گرفتن عکس های 960MP برای تولید عکس نهایی 240MP با اطلاعات رنگی کامل در هر پیکسل است.

Sony a7R IV همچنین حالت ساده تر، سریعتر، چهار شات را در Bayer-cancelling mode که توسط پردازنده اش در نظر گرفته شده است ارائه می ­دهد.

هر دو حالت از شاتر الکترونیکی دوربین استفاده می‌کنند. هر دو حالت نیازمند فایل های خام با کیفیت بالا هستند تا در نرم افزار Imaging Edge مونتاژ شوند، بنابراین شما نمی‌توانید (تصویر) نتایج را بر روی دوربین مشاهده کنید.

https://www.negahshop.com/product/sonya7r-iv-kit/

  • نگاه شاپ